W swoim portfolio szwedzki koncern ma już takie brandy jak COS, & Other Stories, Weekday, Monki i Cheap Monday. Jesienią ubiegłego roku do tego grona dołączyła, stawiająca na jakość, zrównoważony rozwój i trwałość marka Arket. Ale koncern H&M jeszcze pod koniec 2017 zapowiedział, że szykuje dla swoich klientów coś specjalnego i planuje wypuścić na rynek... kolejną markę. Poznajcie Nyden.


Nyden - marka H&M stworzona dla millenialsów

Ani nie będzie podążać za trendami, ani nie wpisze się w obowiązujący w branży mody kalendarz. Nie ma więc mowy o kolekcjach przyjeżdżających do sklepów co tydzień. Ma to być luksus za przystępną cenę, a co za tym idzie – w limitowanej ilości. Tym charakteryzować ma się Nyden. Zapamiętajcie więc tę nazwę, bo jeszcze na początku tego roku będzie o niej głośno. Wtedy sygnowane nią ubrania mają trafić do sprzedaży.

Sama nazwa Nyden powstała z połączenia dwóch szwedzkich słów oznaczających po polsku nowe (ny) i to (den). Marka stworzona została specjalnie dla pokolenia millenialsów, a jej powstanie poprzedziły dogłębne badania, które w Innovation Lab koncernu H&M przeprowadził kierujący nim Oscar Olsson. 35-latek pracuje dla firmy od 2013 roku i jest nie tylko współtwórcą Nyden, ale został też jej dyrektorem kreatywnym.

Ta specjalna komórka, w której działał od początku 2017, analizowała nie tylko zakupowe przyzwyczajenia społeczeństwa, specjalistyczne rynkowe badania, ale opierając się również na filozofii czy socjologii, starała się odpowiedzieć na pytanie, jak w przyszłości będziemy nabywać dobra materialne i jaka w ogóle jest przyszłość mody. Efektem pracy zespołu jest właśnie Nyden, który stawia na nawiązywanie relacji z klientami.

Dla Olssona kluczowa jest współpraca z influencerami, którzy dla marki będą projektować ubrania. Uważa on, że to właśnie oni mają moc kreowania prawdziwej mody, a przy tym są bliżej ludzi. Dlatego nie zamierza więc zatrudniać projektantów. Wpływowe osoby będą dla marki tworzyć to, w czym same chciałyby chodzić. Pierwszymi z nich są szwedzka aktorka Noomi Rapace (znana z m.in. roli Lisbeth Salander w trylogii Millenium) i Dr Woo, tatuator m.in. Drake'a i Miley Cyrus.

W wywiadzie dla The New York Magazine Olsson klientów, do których kieruje Nyden, określił jako Netocrat. Jest to pokolenie szczególnie ceniące sobie w markach nie tylko osobowość, ale też autentyczność i wiarygodność, i które jest wrażliwe na kwestię wyzyskiwania innych ludzi. Pytanie więc, gdzie produkowane będą ubrania marki, bo jak już wiadomo – biuro projektowe otwarte zostanie w Los Angeles. Produkty Nyden dostępne będą wyłącznie online i w ekskluzywnych pop-up storach. Na ten moment działa jedynie Instagram marki, którą możecie obserwować na profilu@wearenyden.

Zobacz także: Marki, których nie ma w Polsce, a marzymy żeby były! >>>